רשימת ציוד לחו”ל: המלצות לציוד שכדאי לקחת לטיולים

מאת: נופר רונן, בלוג “מטיילת מחוץ לקופסא”

בשנים האחרונות יצא לי לטייל כל חודש ביעד אחר בעולם ומכל טיול למדתי מהם הדברים שתמיד כדאי שיהיו איתי כשאני טסה. יש ציוד שאני תמיד אני אקח איתי ויש ציוד שמשתנה בהתאם ליעד, זמן טיול ועונה. החלטתי לכתוב פוסט על חמישה פריטים שהם בגדר חובה לטיולים ובנוסף יש גם בונוס של רשימה ציוד לחו”ל ארוכה עם כל הדברים שכדאי לקחת לטיול. ניתן לקבל אותה כקובץ למייל בחינם (בהמשך הפוסט). בנוסף תמצאו גם קופוני הנחה לציוד מומלץ משיתוף פעולה עם אתר ibags.

רשימת ציוד לחו”ל של חמישה פריטים שחובה לקחת לטיול

חמישה פריטים שאני תמיד אקח איתי לטיול:
1. מזוודת טרולי טובה לעלייה למטוס – המלצה לטרולי
2. מטען נייד
3. כרית לצוואר – משמשת גם לטיסות ונסיעות ארוכות
4. תיק גב איכותי לטיולים
5. כיסוי לדרכון

טרולי לעלייה למטוס

בשנים האחרונות אנשים החלו לטוס הרבה יותר בגלל טיסות הלואו קוסט Low cost שהוזילו את מחירי הטיסות בהמון. הסיבה שהטיסות האלו זולות יותר היא בגלל שהן לא כוללות מזוודות, אוכל, מערכת בידור, בחירת מושבים ועוד. כל דבר שרוצים להזמין מעבר לטיסה הוא בתשלום נוסף. למזוודת טרולי יש הרבה יתרונות.

למה כדאי לטוס עם טרולי ולעלות אותו למטוס?

חוסך בעלויות כי תוספת למזוודה בטיסות לואו קוסט יכולה להיות די יקרה
כשמגיעים לשדה תעופה אין צורך לעבור דרך הדלפקים של החברת תעופה (ששם שולחים את המזוודות למטוס) ואפשר ישר להמשיך לבדיקת הביטחון. לרוב התורים לדלפקים של החברה יכולים להיות ארוכים ולקחת הרבה זמן וככה אפשר לדלג עליהם (את הצ’ק אין לטיסה צריך לעשות מראש דרך האינטרנט).
כשיורדים מהטיסה רק צריך לעבור בידוק דרכונים ואז אפשר כבר לצאת מהשדה תעופה ואין צורך לחכות למזוודות שיגיעו במסוע של המזוודות, שבו התהליך גם יכול לקחת הרבה זמן. מעבר לזה כששולחים מזוודה לפעמים יש את החשש שהיא לא תגיע עם הטיסה (קרה לי כבר בעבר) או שהיא תגיע עם שריטות או שברים (גם קרה לי בעבר).

איזה טרולי כדאי לקנות?

מהנסיון שלי, יש דברים שלא כדאי לחסוך עליהם אחרת בסוף משלמים עליהם יותר. הדברים האלה הם מזוודה (או טרולי), תיק גב, נעליים לטיול וביטוח בריאות. פה אני תמיד אהיה בעד איכות כי אם רוכשים מזוודה זולה ולא איכותית היא יכולה להיהרס מהר מאוד אפילו אחרי טיסה אחת (קרה לי בעבר) ולכן אני בעד להשקיע במוצר איכותי עם תמורה למחיר.

קריטריונים שצריך להתייחס אליהם:

מידות הטרולי – לחברות תעופה יש מידות מדוייקות לטרולי שאיתו עולים למטוס ואם חורגים מהמידות האלה עלולים לשלם קנס די גדול. לכן מומלץ לרכוש טרולי במידות שיתאימו לרוב חברות הלואו קוסט. המידות המקסימליות שאני ממליצה עליהן הם: 50X40X20
משקל הטרולי – לרוב החברות יש גם הגבלה של המשקל של הטרולי (לרוב המשקל יהיה מקסימום עד 10 ק”ג) ולכן מומלץ לרכוש מזוודת טרולי שהמשקל שלה נמוך ככל האפשר.
סגנון הטיולים שלכם – אנחנו תמיד טסים עם מחשב נייד בגלל שבטיולים שלנו אנחנו גם לפעמים עובדים. לכן לנו אישית נוח שיש מזוודת טרולי שיש לה גם מקום למחשב הנייד. בנוסף אני אוהבת שיש חלוקה לתאים בטרולי כי זה מאפשר לי לארוז בצורה מסודרת יותר.
סוג החומר – בארבע השנים האחרונות טסנו רק עם מזוודות קשיחות והן הוכיחו עמידות גבוהה. אני יודעת שיש כאלה שמעדיפים מזוודות רכות ויש להן גם יתרונות כמו למשל שיותר קל לדחוס בהם עוד ציוד וגם ברכב הן תופסות פחות מקום.
המלצות למזוודת טרולי

טרולי מומלץ – מזוודת עלייה למטוס 20” Hedgren BOARDING S SPINNER

מזוודת טרולי איכותית, יוקרתית, קומפקטית, קשיחה ושמתאימה גם למחשב נייד והיא בגודל מעולה של 20 אינץ’.

אם אתם מעדיפים מזוודת טרולי רכה, שוקלת מעט, איכותית וגם קצת פחות יקרה אז המלצה נוספת היא לטרולי PIPER טרולי עליה למטוס קלה במיוחד 19″.

מטען נייד – אחד מהדברים שהם בגדר חובה לטיול

היום בזמנים של הסמארטפונים (פלאפונים חכמים) יוצא לנו להשתמש בהם הרבה מאוד במהלך הטיולים, אם זה בשביל לנווט בנהיגה ו/או הליכה או לחיפוש מסעדה או אטרקציה וכמובן שגם כדי לצלם תמונות. אין דבר יותר מבאס מלמצוא את עצמך באמצע מקום לא מוכר בלי סוללה לפלאפון.

לכן אני אישית תמיד לוקחת איתי מטען נייד שיהיה בתיק (בלילה מטעינה אותו) כדי שתמיד אוכל להטעין אותו ולא לחשוש שאתקע איפשהו בלי יכולת ליצירת קשר או ניווט אם אצטרך.

המלצות למטען נייד:

המלצה למטען נייד שהוא גם שיקי וחמוד וגם עושה את העבודה – סוללה ניידת Puff Love פונפון משקפי שמש. אם בא לך משהו קצת פחות מפונפן 🙂 אז גם המטען הנייד – סוללה ניידת Puff Love מחזיק מפתחות יעשה את העבודה.

כרית לצוואר – משמשת גם לטיסות ונסיעות ארוכות

אם אני נרדמת במטוס אני תמיד נרדמת בתנוחה לא טובה לראש ותמיד אחרי זה הצוואר שלי תפוס. אחד הדברים שגיליתי שעוזרים לי בטיסות וגם בנסיעות ארוכות ברכב או בתחבורה ציבורית זו הכרית לצוואר. פעם רומן רכש כרית לצוואר שעלתה איזה 400 ש”ח אבל היא היתה מסורבלת ולא נוחה והבנו שהכריות היחסית פשוטות עושות את העבודה טוב יותר וגם לא תופסות הרבה מקום.

המלצה לכרית לצוואר – כרית טיסה

תיק גב לטיולים

כשטסנו לטיול ארוך במזרח החלטנו לקנות תיק גב בתאילנד כדי לחסוך בעלויות, מה שקרה בסוף זה שהתיק לא היה נוח בכלל וגרם לכאבי גב ובנוסף הוא נקרע אחרי כמה ימים של טיולים. מאז הבנו שתיק איכותי הוא חשוב מאוד כי אם זה לא נוח בגב זה עלול לגרום לבעיות בריאותיות וגם תיק טוב יכול להחזיק להרבה זמן ועדיף את זה מאשר לקנות כל כמה חודשים תיק חדש.

מה חשוב לשים לב כשקונים תיק טיולים?

מערכת גב נוחה – זה אחד הדברים החשובים ביותר כי אם התיק לא נוח אז לא יעזור שום יתרון אחר שיש בו.
מערכת גב מנדפת זיעה – כשהולכים הרבה עם התיק על הגב אז קשה שלא להזיע. תיק גב טוב אמור לעזור בנידוף הזיעה ולא לתת הרגשה שאתם הופכים לשלולית.
חלוקה לתאים – אני אישית פחות אוהבת תיקים שיש להם רק תא אחד כי אז הכל נהיה מאוד מבולגן בתיק וקשה למצוא בו דברים.
אחריות – שתהיה אחריות להרבה שנים ולכן כדאי לקנות את התיק מרשת או חנות שיש לכם נגישות אליה.
מקום למחשב נייד – אני יודעת שלא כולם מטיילים עם מחשב נייד או טאבלט בתיק אבל אנחנו כן אז לנו זה כן קריטריון חשוב. כמובן שזה תלוי בכם.
תאים צדדיים- אני חושבת שלתיק טיולים ליום יום צריכים להיות תאים צדדיים כי ככה יש מקום לבקבוקי מים או ציוד שרוצים שיהיה נגיש במהירות.
גודל התיק- תיק גב לטיולים יכול להגיע בהרבה מאוד גדלים וזה תלוי מה הצורך שלכם. אם אתם רוצים תיק טיולים ליום יום אז הגודל אמור להיות בסביבות ה30-45 L אבל אם אתם מחפשים תיק טיולים גדול לטרקים או טיולים ארוכים אז כנראה שתצטרכו תיק בסביבות ה60-90

המלצות לתיק גב ליום יום:

תיק גב יומי LOWE ALPINE דגם VECTOR 30 -תיק עם אחריות ל10 שנים, עם מערכת גב נוחה ומנדפת זיעה, עם שני תאים גדולים ותאים צדדיים.

כיסוי לדרכון

זה אולי ישמע מוזר שהכנסתי אותו לרשימה של דברים שהם חובה לטיסות, אבל יש לזה כמה סיבות.

למה כדאי שיהיה כיסוי לדרכון?

זה הופך את הדרכון ליפה יותר 🙂
עוזר לשמור על הדרכון – אחת הבעיות עם הדרכון זה שהוא עלול להקרע בקלות או להירטב בטעות. בשדה תעופה מקפידים מאוד שהדרכון לא יהיה קרוע או משובש (אם יש בו בעיה עלולים למנוע מכם לטוס או לחייב אתכם להוציא דרכון חדש זמני בעלות יקרה מאוד. הכיסוי לדרכון עוזר לשמור עליו ככה במיוחד אם גם עמיד במים).
אחד הדברים המלחיצים הוא שנשכח את הדרכון לפני הטיסה – אם יש לו כיסוי שמושך תשומת לב זה עוזר לשים לב אליו ולא לשכוח אותו. לפעמים גם יש לנו כמה דרכונים ישנים בבית ולא כדאי להתבלבל בין הדרכון החדש לישן (קרה לי בעבר ובואו נגיד שזה לא היתה חוויה נעימה כי הויזה שלי היתה בדרכון החדש ולא היתה דרך להוציא בשדה תעופה דרכון זמני וזה אילץ אותי לקנות כרטיס טיסה חדש ולטוס בטיסה מאוחרת יותר עם עצירה ארוכה.. בקיצור סיפור לא נעים).
במקומות לינה מסויימים מבקשים להשאיר את דרכון אצלם לפיקדון או להשאיר אותו כדי שהם יצלמו ויחזירו אותו יותר מאוחר (לחברה שטיילה איתי החזירו את הדרכון הלא נכון והסתבר שנתנו את הדרכון שלה למישהו אחר, בסוף הדרכון חזר אליה אבל זה יכל להיחסך אם היה לה כיסוי לדרכון שמבדל אותו מדרכונים אחרים).
בשדה תעופה בבידוק הבטחוני מבקשים לראות את הדרכון ואז לרוב מניחים אותו בקופסה שנכנסת לשיקוף הביטחוני. לפעמים כשממהרים יש נטייה לשכוח את הדרכון בקופסה וכיסוי בולט יעזור למנוע את המצב הזה.
המלצה לכיסוי לדרכון

אני אהבתי את כיסוי הדרכון הכהה כי גם יש לו צבע בולט והוא גם עמיד במים.

7 פריטים שכדאי לקחת איתכם למסע

אריזה לקראת טיול ארוך היא תמיד מאתגרת, במיוחד עבור אנשים כמוני שמוכרחים לדעת שלקחו איתם כל מה שצריך וגם תמיד יהיו בטוחים ששכחו משהו חשוב מאוד. לזה מתווסף אתגר נוסף, מאתגר לא פחות, והוא הבחירה – כי זה לא פשוט כשאי אפשר לדחוף הכל לתוך מזוודה גדולה בלי לחשוב יותר מדי אם נשתמש בזה או לא, אלא צריך להצטמצם ולבחור בקפידה מה נכנס ומה נשאר בבית.

אז קודם כל, אם חשתם הזדהות עם האתגרים האלו, כנראה שגם תאהבו (כמוני) את טיפ הרשימה. רשימה ארוכה, מפורטת ומסודרת של כל מה שתצטרכו בתקופה הקרובה, מקלה על האריזה ומגבירה את הסיכוי לשקט נפשי. כמובן שלכל מטייל או מטיילת יש צרכים ייחודיים בהתאם לאופי הטיול שלהם ולאופי האדם שהם, וככל הנראה התיקים של מטרק רציני, צלמת מקצועית וחובבי הים והגלים יראו אחרת לגמרי. ובכל זאת, ישנם מספר פריטים שבעיני ראוי שילוו את מסעותיהם של רוב המטיילים והמטיילות:

1. דרכון

אחד היתרונות בטיול ארוך הוא תקופה ארוכה שבה לא צריך להתעסק בבירוקרטיה, ובכל זאת מדי פעם תצטרכו להוכיח שאתם זה אתם, וזה משהו שמסובך מאוד לקנות אם שכחתם. לכן כדאי לוודא כמה פעמים ובכל אריזה מחדש לאורך הטיול שהדרכון ושות’ (רישיון נהיגה, צילום של הדרכון, תמונות פספורט, פנקס חיסונים וכל מה שרלוונטי לטיול שלכם) נמצאים אתכם. אני ממליצה לארוז את כל המסמכים החשובים האלו באיזשהו תיק קטן, כמו קלמר או חגורת כסף, שיהפוך להיות הבית שלהם לכל תקופת הטיול. מניסיוני מקום קבוע ובטוח עבורם חוסך לחצים ובהלות.

2. כרטיס אשראי רזרבי

עוד פריט מנהלתי שיכול לחסוך הרבה כאב ראש, במקרה וכרטיס האשראי שלכם נאבד, נגנב או סתם נשחק ולא מזוהה יותר בכספומטים או בחנויות, שאלו תרחישים די נפוצים בקרב מטיילים מתמידים. הנפקת כרטיס אשראי היא תהליך פשוט מאוד כשהיא נעשית בארץ מבעוד מועד, ובעיני זה שווה גם את העמלה לבנק שחלקנו צריכים לשלם עבור כרטיס נוסף. בהקשר זה, כדאי לרשום את פרטי כרטיסי האשראי שלכם במקום דיסקרטי (אך לא דיסקרטי מדי, כדי שתזכרו איפה לחפש בשעת הצורך), משום שבמקרה של אובדן או גניבה תצטרכו לספק אותם.

3. תיק גב ונעליים נוחות

זה עניין אינדיבידואלי, אבל לדעתי יש שני דברים שלא כדאי להתפשר עליהם, ואלו הם נעלי ההליכה ותיק הגב, שלמעשה הולך להיות הבית החדש שלכם. אלו שני פריטים שיקבעו האם יכאב לכם הגב ויציקו לכם הברכיים, והאם העובדה שההוסטל נמצא עשר דקות הליכה מתחנת האוטובוס תבאס אתכם מספיק בשביל לשלם על מונית. אז בין אם אתם מתכננים לקנות חדש או להשאיל מחברים, המלצתי היא להשקיע במדידות ולוודא שאתם בוחרים ציוד שנוח לכם ומתאים למבנה הגוף שלכם.

טיפ נוסף בהקשר של תיק הגב הוא לא להגזים עם הגודל. כמובן שיש צרכים ספציפיים לכל מטייל או מטיילת, אך בעיני כמעט אף פעם אין צורך בתיק גב בנפח של יותר מ-70 ליטר (כולל ההרחבה). תזכירו לעצמכם שזה לא באמת משנה אם נוסעים לחודשיים או לשנה – כמות הציוד לא משתנה, ושככל שהתיק שלכם יהיה קטן וקל יותר, כך יהיה לכם יותר נעים ונוח להסתובב בעולם.

4. מעט בגדים

נכון שזו אמורה להיות רשימה של מה כן לקחת, אך חשוב לי לציין גם מה מיותר (בעיני), וזה בראש ובראשונה: יותר מדי בגדים. לרוב הבגדים הם אלו שתופסים את מרבית נפח התיק וגם מהווים את מרבית משקלו, וזה דווקא התחום שהכי קל להצטמצם בו. העצה שלי? נסו לחשוב מהם הבגדים שיהיו הכי שימושיים עבורכם – למשל, מכנסיים שמתאימים לכל החולצות שלקחתם, או חולצה שיכולה לשמש אתכם גם כשתטפסו על הר לאיזו נקודת תצפית מרהיבה וגם כשתצאו עם חברים למסעדה, או מכנסי טיולים מתפרקים שהם במכה אחת גם מכנסיים קצרים וגם ארוכים. אז נכון שכנראה תיראו פחות או יותר אותו הדבר בכל התמונות היפות, אך בעיני זה מחיר ששווה לשלם תמורת קלילות על הגב. וחוץ מזה, זכרו שבגדים אפשר לקנות תמיד ובכל מקום, אז אם אתם יוצאים למסע ארוך תוכלו לרענן את המלתחה מדי פעם.

5. מוצרי היגיינה אינטימית

סעיף זה מתייחס לנוסעות למדינות מתפתחות. בנות! זה אמנם תופס לא מעט מקום בתיק, אבל לא תתחרטו אם תביאו אתכן מהארץ את מוצרי ההיגיינה לשעת הוסת. במדינות מתפתחות רבות קשה למצוא את הדברים האלו וגם מה שקיים הוא הרבה פעמים באיכות מאוד לא טובה. זה רלוונטי במיוחד לאלו שמשתמשות בטמפונים, שפשוט לא קיימים במקומות מסוימים בעולם.

6. קרם הגנה

אחד הדברים שאני הכי אוהבת בטיולים ארוכים הוא ההימצאות המרובה בחוץ – בטבע, בטרקים, בחופים, ואפילו סתם ביום-יום, כשהרבה מהשעות שבשגרה רבים מאיתנו נוהגים להעביר בין ארבעה קירות עוברות לשמש ולאוויר הפתוח. אך חיי החוץ האלו מצריכים שימוש תכוף יותר (וחשוב) בקרם הגנה מפני השמש, שבמדינות מתפתחות רבות הוא מצרך נדיר, וגם יקר מאוד. אז אם אתם מתכננים לספוג הרבה ויטמין D בתקופת הטיול שלכם – מומלץ להצטייד מראש.

7. ספר טוב

אני יודעת שלא כולם אנשי ספר ובכל זאת אני חייבת לנסות לשווק. טיול ארוך זה ה-זמן מכל הזמנים בחיים שלנו לקרוא ספרים. יש לנו זמן ופנאי, יש לנו שלווה ורוגע, יש לנו פתיחות והתמסרות, יש לנו סטינג אידיאלי – כל התנאים הנחוצים לקריאת ספר טוב. בחרו את הז’אנר שלכם, נצלו את ההזדמנות לקרוא את עבי הכרס שאין לכם סיכוי להגיע אליהם בזמן שגרה, העמיסו את הקינדל שלכם בכל טוב – ותהנו! לקוראים הרציניים שנוסעים לתקופה ארוכה אני ממליצה לקחת כמה ספרים, כי למרות סצנת החלפת הספרים המפותחת וסצנת הטיולים המפותחת בקרב ישראלים, עדיין ישנם מקומות רבים בעולם שעלול להיות קשה למצוא בהם קוראי עברית נוספים.

ואחרי כל זה, הכי חשוב לזכור שהכל אפשר להשיג בכל מקום, גם אם זה יהיה כרוך במאמץ, זמן או כסף. למזלנו העולם הוא די קטן ונגיש, אז גם אם באמצע הטיסה נזכרתם ששכחתם משהו, או שאחרי שבוע איבדתם, או שאחרי חודש נגנב לכם – אל חשש, הכל בסדר. כל הציוד הזה בסך הכל נועד לאפשר לנו לטייל בנוחות, אבל ברור שהוא לא מה שחשוב באמת.

אז שיהיו מסעות מרגשים ומופלאים, עם חולצות מהוהות שלא תוכלו לראות יותר וסבונים זולים בריחות ממכרים שלא משווקים בארץ. אריזה נעימה!

מדריך זה נכתב ע”י: ירדן מאירוביץ’